(No) more stories: The new challenges of science communication

Öffnungszeiten / Beginn:

11. Juli 2022 - 12. Juli 2022

Veranstaltungsort:

Online oder Seestraße 13, 80802 München

Workshop unter Leitung von Prof. Dr. Ophelia Deroy

Should scientists and journalists “tell stories” to the public? The first answer would probably be negative, yet storytelling has become a mainstream way to convey information, including science-related ones. The use of narratives is also backed up by psychological evidence showing that it helps us to engage with abstract topics, and to understand and remember science-related information. If stories are more persuasive than arguments, are they the right kind of persuasion? Is there a hidden risk that stories make science sound less truthful?

Teilnehmerinnen und Teilnehmer sind u. a. die Mitglieder der CAS-Forschungsgruppe Challenges and Norms of Science Communication.

Für die Teilnahme ist eine Anmeldung erforderlich. Weitere Informationen erhalten Sie auf der Website des Center for Advanced Studies oder per E-Mail.

Das Center for Advanced Studies der Ludwig-Maximilians-Universität München versteht sich als Forum für den intensiven wissenschaftlichen Austausch über die etablierten Fächergrenzen hinweg. Mit seinen Aktivitäten fördert es verschiedenste Formen kooperativer Forschung sowie die interdisziplinäre Kommunikation innerhalb der Universität. Daneben unterstützt es die Einbindung von Gastwissenschaftlerinnen und -wissenschaftlern in das akademische Leben der LMU.